Flyg, pass, körkort och namn

Såg någon form av dokumentär på tv igår om flygolyckor. Tydligen överlever 90% av alla som är inblandade i olyckor. Man gör klokast i att sitta som mest sju rader från en nödutgång, de som sitter längre bort från nödutgången dör oftare. Mycket att tänka på nästa gång man ska ut och resa, jag måste dessutom skaffa nytt pass eftersom mitt har blivit slitet. Undrar om jag måste betala det själv?! Jag tycker att den som gjort passet borde stå för kostnaden. Har man gjort en produkt som är avsedd för att ha med på resor och som uppenbarligen inte klarar av att ligga i en väska och vid enstaka tillfällen bli bläddrad i av passmännsikor så borde man faktiskt bjuda på ett nytt pass!

Jag trodde att det stod på körkortet att synskadade behöver korrigering (glasögon) för att få framföra bilar och likartade fordon. Efter att ha ägnat ett par månader åt studerande av mitt eget körkort har jag inte lyckas hitta någon sådan information. Det är ju bra iofs, eftersom jag då inte behöver skaffa ett nytt körkort nu när jag ser perfekt. Det är dåligt också eftersom jag gärna hade skaffat ett nytt körkort med en bild som är iaf något mer representabel. Helt uppriktigt ser jag faktiskt inte riktigt klok ut på mitt körkort. Ser mäkta förvånad ut, vilket iofs har en fin korrelation med hur det gick till när jag tog körkort. Att klara första uppkörningen som privatist är tydligen något som tillhör de mindre vanliga fenomenen i samhället. (Tack till ffa min far för den utmärkta utbildningen!)

Ikväll ska vi och titta på Sven-Eriks jul (eller vad snubben kan tänkas heta). Dubbelnamn är roliga, i synnerhet när det kombineras namn som man kanske inte hade väntat sig skulle kombineras ihop. Kan bli väldigt festligt! När jag ändå är inne på namn... Jag har ju efter att vid ett antal tillfällen lekt på
prv.se blivit ofantligt förtjust i namnet Vanbrandt. Tyvärr verkar det vara lite upptaget, iaf ger det träffar när man googlar det.

Nu är min julklappskamera beställd. Ska bli så roligt när den kommer, längtar massor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback