Julgran, kaffemaskin, tillönskan om god jul etc

Nu är julen i det stora hela avklarat. Var som vanligt riktigt trevligt. Julen är lite som en god pralin att sukta efter resten av året. Granen är vacker. Ungefär lika fin som förra året, tät och fint grön. Den pryds av ca 320 små lampor och 42 stycken utsökta julgranskulor. Det är i det närmaste besynnerligt hur otroligt mycket jag gillar julgranskulor (från NK)! Fick en vacker av min syster i julklapp från Harrods som hon köpte när hon var i London. Jag är en av de fåtal människor som jag vet som ännu inte varit i London, och nu har jag ju egentligen inte någon anledning att åka eftersom jag nu redan har en julgranskula från London.

Gav maken en kaffemaskin (på 11 kilo, 0,5 meter hög) som han verkar gilla väldigt mycket. Den är väldigt trevlig att vila ögonen på, så nu ska jag verkligen försöka att lära mig dricka kaffe bara så jag får pilla lite på kaffemaskinen.

Nu äger vi tre kristallkandelabrar (heter det så i plural?). Hade en, fick en av mina föräldrar och en av makens föräldrar. Hurra för många!

Jag "fick" en digitalsystemkamera, den kommer om ett tag. Åh den verkar så bra, ska bli kul att fota!

En stor eloge till hunden som på något märkligt vis lyckades med konststycket att klura ut vilka julklappar som hon fick leka med (de som var till henne) och vilka som hon inte skulle bita sönder.

Imorgon ska jag förbättra julgranens utseende genom att försöka få plats med ytterligare kulor (om jag lyckas köpa fler). Man skulle kunna tycka att konceptet att bära in ett träd i sitt hem och besmycka det med diverse för ändamålet utformade ting är ett mycket konstigt fenomen. Men det är verkligen trevligt, dessutom luktar det trevligt. Jag skulle inte önska att vårt hem luktade gran 365 dagar om året, men ett par veckor är trevligt!

Var kanske lite dålig med att tillönska mina vänner och bekanta en god jul genom julkort/telefonsamtal/sms. Men de var faktiskt inte nämnvärt bättre så jag förstår inte riktigt varför mitt samvete är något under trivselnivå... Men så är det väl alltid? Tänker ofta: jag borde ringa, jag borde sagt hej (om man tex sett någon man känner på stan) etc. Men varför är det så? De är väl lika mycket alla andras ansvar. Jag tror inte att jag blivit tilldelad hela "Önska God Jul"-ansvaret, om jag har det så har jag totalt missat den tilldelningen.

Fick en rolig bok av min syster, Brev till samhället av Eric Ericson. Vi högläste ut den i soffan under kvällen. Skrattade mycket!

Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback