Snö på kudden och isfransar

Snö, snö, snö... Hösten, var det någon som märkte av den? Inte jag iaf, eller kanske lite, men väldigt lite. Det var sensommar med en gnutta höst och idag när jag vaknade var det av det snöade på mig. Nu är det vinter. Känns som om hösten tappades bort på något vis. Vi har någon form av ventilationsanordning just över platsen där jag vilar mitt huvud under natten och trots att vi bor mitt i huset (plan två av tre) så kom det in snö som föll över mig och mitt huvud. Ett tämligen brutalt sätt att inleda dagen på (och vintern med för den delen) men samtigt lite komiskt på något vis.

Var modig nog att ta cykeln till jobbet imorse, var lite obehagligt och nog var jag lite rädd. När jag skulle hem på lunchen för att rasta hunden så vågade jag inte cykla hem eftersom det nu hade blivit lite kallare. Så det var bara att gilla läget och springa hem. Åh vad hunden tyckte att det var roligt med snön. Sedan svidade jag om till mina joggingskor för att kunna ta mig tillbaka till jobbet. Oj vad det snöade, anlände till jobbet med snö- och isbemängda ögonfransar och mycket blöta fötter.

Det var underbart att komma hem till värmen efter en lång dag på jobbet. Sambon lagade fantastiskt god mat och nu är jag så mätt och belåten som det bara går att bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback