Teckenspråk och kontoinformation

Idag fick jag tillfälle att öva mina ringa färdigheter i teckenspråk. Det var roligt! Skulle vara kul att lära sig mer, kanske borde gå en kurs eller så. Fast iofs, jag borde nog fokusera mer på franskan. Det finns ju fler fransktalande personer än personer som talar svenskt tsp så franskan gör nog mer nytta.

Var inne på Fritidsresors lilla resebyrå här i stan för att utreda en liten frågeställning jag hade ang. debitering. Det gick ok. En helt galen sak hände när jag väntade. Resebyråtanten (för det var visst bara en i tjänst just då) satt i ett samtal med någon som skulle beställa en resa till Tyskland. När personen som skulle resa sedan skulle betala resan så uppgav beställaren hela sitt kontonummer, koden på baksidan (de där tre sista siffrorna som står i samma ruta som man skriver sin signatur i) och hur länge kortet var giltigt. Resebyråtanten var puckad nog att upprepa varje siffra högt vilket gjorde det möjligt för oss som stod där att vänta att, om vi ville, använda beställarens kontoinfo till ohederliga aktiviteter. Nu antecknade varken jag eller de två andra som väntade så det var väl ingen fara egentligen, men ändå...hur kan man behandla någon annans viktiga kontouppgifter på ett sådant oansvarigt sätt?!

Personen som skulle provköra bilen har inte hört av sig, dålig stil!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback