Bonjour era idioter!

Idioter! Det är det enda jag kan säga om typ alla (utom två av de andra deltagarna) i introduktionskursen i franska 10p. Jag och två till var de enda i den ganska stora gruppen som aldrig hade läst franska tidigare. Övriga i gruppen hade bott i frankrike, läst franska i både högstadiet och gymnasiet etc. Varför läser man en introduktionskurs när man redan är introducerad? Jag kan tänka ut några möjliga anledningar: man vill ha 10 poäng utan att behöva anstränga sig (man vill med andra ord slösa på samhällets pengar, på MINA pengar, genom att kvittera ut studiebidrag för studier man inte har någon nytta av), man är puckad och har helt enkelt sökt fel kurs, man tycker att man är sämst i världen (och är det säkert också) och söker något som är klart under ens egen nivå och förmåga för att en gång i livet kunna känna sig aningens duktig eller så är man bara en idiot! Det är ju som om jag skulle söka en introduktionskurs i svenska. Varför skulle inte jag kunna slösa på samhällets resurser eller söka något som är under min nivå? Jo, för att jag är bättre än så! Och varför skulle inte jag kunna söka något för att känna mig lite duktig? Jo, för att jag redan gör det utan att läsa en kurs med saker jag redan kan. Får se om jag fortföljer kursen, har väl inte så väldigt stor lust egentligen. Dessutom jobbar jag ju heltid och vet inte riktigt när jag skulle ha tid att plugga.

Nu är inbjudningarna utskickade och den första responsen kom igår. Ska bli så roligt att gifta sig!!!

Imorgon ska vi på teater. En födelsedagspresent från min syster. Ska bli trevligt och intressant. Länge sedan jag var på teater.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback