Offentliga ostar och teater

Franskan håller på att ta kol på mig. Kanske är dags att inse att jag tog mig vatten över huvudet. Tror absolut att det fungerar att jobba 40 timmar i veckan och studera samtigt, men att studera något som faktiskt kräver att man pluggar lite ibland är nog lite väl jobbigt för mig. Får se hur länge jag står ut...

Förra fredagen var vi på teater. Min erfarenhet av finkulturetablissemang är tämligen begränsad och ska jag vara ärlig så har min inställning till teater varit aningens negativ. Det blir ju så lätt pinsamt när en tant står och pratar med en stol i en timme och trettio minuter. I fredags var helt annorlunda! Det var verkligen bra! Vi såg von Sydowmordens gåta på
Uppsala Stadsteater. Helt klart sevärd! Ett stort tack till min syster och Anna!

Vad är det med offentliga ostar? På min arbetsplats har vi diverse ostar till förmiddagsfikat dessa ser alltid ut som små gula skidbackar. Detta fenomen har jag skådat på fler ställen, dock aldrig i hemmiljö. Hur kommer det sig att offentliga ostar alltid blir skidbackar? Är det inte märkligt?!

Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Att skidbacksostar aldrig förekommit i vår hemmiljö är väl inte så konstigt, eftersom vi är så välartade allihop. (Nu ja, som mamma sade häromdagen när jag framhöll detta). Varsågod för teatern, tack själva för det trevliga sällskapet. Ses, kram!

2006-10-23 @ 22:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback