Skit!

Från lunch gick det utför. Vilken skitdag! Hade som vanligt ont om tid när jag skulle hem för att rasta hunden och kasta i mig något litet att äta. Cyklade ungefär 30 meter och sedan tog det stopp, troligtvis hade kedjan hoppat av. Rusade tillbaka med cykeln och sprang in på min arbetsplats för att undersöka om det fanns någon parkeringsplats (vilket det gjorde). Sedan sprang jag hem och bara för att göra hela upplevelsen ännu värre så har jag sedan i söndags haft rätt ont i fötter och ben så det blev en smärtsam springtur hem. Väl hemma gick jag ut med hunden och det var ju trevligt som vanligt, hunden är väldigt snäll och söt! När jag sedan skulle förse mig med något litet att äta uppdagades det att det lilla jag planerat att äta inte fanns, istället fanns det en tom påse i frysen där det lilla att äta hade legat. Kastade i mig tre bullar istället och körde tillbaka till jobbet, tio minuter försenad. Till parkeringsplatsen på jobbet finns det en bom, den stod öppen när jag kom. När jag sedan skulle hem så var den nere men jag hade fått en nyckel så det skulle ju inte vara något problem. Men det är klart att det blev problem. Det var så mörkt så jag såg inte var nyckelhålet var så jag stoppade in nyckeln där jag ansåg att den passade och där det gick att vrida runt. Öppnade bommen, körde ut bilen och när jag sedan skulle ut med nyckeln - problem! Jag hade inte stoppat nyckeln i nyckelhålet utan i något annat hål och nu satt den fast! Vred, drog och lirkade. Nyckeln satt fast! Rusade in på min arbetsplats, hämtade en polygrip och slet ut nyckeln med våld vilket orsakade att nyckeln erhöll en intressant kurvatur. När jag sedan skulle sätta mig i bilen trampade jag i en vattenpöl och erhöll som grädde på moset en blöt sko och strumpa. Suck!

Nu mat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback