Måttband

Agilityn gick väl resultatmässigt inte så väldigt strålande, vi blev diskade, men hunden skötte sig utmärkt men var lite övertänd tror jag. Finns viss risk för att tävlingsinstinkten i mig gjorde mig aningens övertänd också så jag hetsade på lite för mycket. Men jag är faktiskt nöjd ändå. Vi har ju rätt lång tid på oss innan vi får börja tävla på riktigt.

Var ute och åt igår. Det var mycket trevligt!

Under en hundrastningstur såg jag en farbror som hade parkerat ganska nära en korsning som sedan var tvungen att stiga ur sin bil och försöka stega upp avståndet fram till korsningen. Tydligen var avståndet aningens för kort så efter en stunds filosoferande valde han att leta upp en annan plats. Det jag inte kan förstå är att det inte är utmärkt med en liten färgmarkering, en gatsten i avvikande färg, en flagga eller någon annan form av markering var gränsen mellan godkänd parkering och böter går! Det tycker jag är puckat! Det vore ju en annan sak om det var så att måttband ingick i standardutrustningen för alla personbilar, men mig veterligen är det inte så. Antingen så får vi utrusta alla bilar med måttband eller märka ut avståndet fram till korsningen. Och var i korsningen mäter man, om kanten är rundad hur ska man då veta, ja det hela är ju helt förvirrande för att inte nämna att det faktiskt är riktigt taskigt, men det är väl kanske så att de där lapplisemänniskorna måste ha något att göra. Handlar det ytterst om att skapa arbetstillfällen?

Idag ska vi till Wallmans. Intressant.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback