Telefonkö och kabeltv

Efter 34 minuter i telefonkö kom jag äntligen fram till Kabelvision, eller vad det där kabeltvföretaget heter, för att bli upplyst om att vi behöver en ny dekoder och att föreningen inte har anmält att vi bor här. Mycket konstigt! Att de inte anmält att vi bor här, det var över ett år sedan lägenheten köptes, är märkligt. Men att Kabelvision dessutom har skickat räkningar under hela tiden utan att de  visste om att vi bor här är för mig mycket märkligt! Får se om man orkar bemöda sig att forska vidare om detta. Nu ska det iaf komma en ny dekoder om några dagar. Att bara ha ettan tvåan och fyran känns väldigt u-land på något vis. (Och nej, inte u-land på riktigt, för där svälter människor och lever i riktig fattigdom...jag vet!)

En annan mycket irriterande sak är telefonköer! 020-nummer i all ära, men jag skulle gladeligen betala för samtalet via telefonräkningen om det skulle hjälpa företag med långa telefonköer att anställa fler folk som kan svara. Nu kostar det min tid istället och den är faktiskt värdefull. Eller varför inte införa ett sådant system som en vårdcentral jag ringde en gång för länge sedan. Där fick man knappa in sitt nummer och så talade en röst om när de skulle ringa tillbaka och så ringde de tillbaka, det är service!

Vilken dag det var på jobbet idag...hade oroat mig ganska mycket, mest för att ALLA andra sa att det skulle vara så hemskt. Men det gick utmärkt!

110774-8
Välkommen!

Nu ska vi äta sushi och kolla på Idol (eftersom det inte finns så mycket annat att titta på när man inte har kabeltv...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback