Dubbelmarinerad oxfilé och hackspett

I fredags på middagsfestligheten bjöds det på dubbelmarinerad oxfilé, det var väldigt gott! Så hur gör man det? Jo, receptet kan man hitta här. Hehe de som hade vänligheten att bjuda på denna delikata anrättning ville inte tala om hur man gjorde, tydligen någon form av familjerecept eller något, och det är ju inte säkert att det var just detta recept de använt sig av men jag skulle gissa att det smakar ganska snarlikt om man följer receptet från ICA...tänk vad man kan få fram när man googlar.

Var ute på agilityträningsbanan med hunden i förmiddags, hon var som vanligt väldigt duktig. Denna gång hade vi tagit med oss två övningar som jag antecknat ner på ett litet papper. Så mycket roligare det var när man faktiskt hade lite mer tanke bakom vad man skulle träna. Har man inte tänkt innan man åker ut blir det lätt lite hur som helst och tämligen ostrukturerat. Jag gillar ofta struktur. När vi var klara med dagens träning och traskade tillbaka mot bilen hörde vi -dunk, dunk, dunk, dunk... Det lät som en hård näbb som bankade mot trä, vilket var just vad det var. Högt uppe i ett träd satt en hackspett. Det var roligt, inte så ofta man ser den typ av fågel. Dessutom kom det ytterligare en och satte sig i samma träd. Mycket exotiskt på ett lantligt svenskt vis.

Igår var vi på påskmiddag hos mina svärföräldrar, mycket gott och trevligt. Jag tror jdock att jag åt lite mer än vad jag borde ha gjort, var nästan oskönt mätt när vi kom hem igen.

Kommentarer
Postat av: Åsa.S

Det tycker jag är lite löjligt, när inte folk vill lämna ut receptet om man frågar. Ok om det är något de säljer och har som levebröd då, men annars. Jag tar det som en komplimang när någon ber om receptet!
PS Det är lite skönt också, att vara oskönt mätt! ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback