En knäpp distans, myntabesvär och en gubbe från Tyskland

När jag gick i grundskolan så ägnades ett antal gymnastiktimmar åt att springa den löjliga distansen 60 meter. Vem hade hittat på att man skulle springa just 60 meter?! Jag har aldrig sett den distansen i en olympiad. Kanske var det så att de trodde att vi inte skulle orka att springa 40 meter till, 100 meter hade varit en för mig lite mer logisk distans. Iofs så låg längdhoppsgropen i slutet av den där banan och den löpte i sin tur längs med fotbollsplanen. Kanske är 60 meter plus längdhoppsgrop lika med fotbollsplanslängd, vad vet jag.

Idag var vi runt och desperat letade efter mynta. Jag begriper verkligen inte att det ska vara så svårt att hitta. Det var inte första gången i år som vi letade efter det. Det slutade med att vi fick köpa stormarknadsmynta när vi egentligen ville ha handelsträdgårdsmynta, aningens surt faktiskt! Utanför en affär, som inte hade mynta, tilltalade en ändre gubbe mig genom att säga med tysk brytning "är du kraftig?". Mycket förnärmad svarade jag "är jag kraftig?!", till saken hör att jag i min konstitution är allt annat än just kraftig. Han ville att vi skulle hjälpa honom att lyfta in fem säckar med 50 liter jord i varje i hans bil. Medans vi gjorde det (hjälpsamma som vi är) upplyste han oss om att han nästan var 90 år. Lite coolt tycker jag att det var. Dock undrar jag mycket hur han skulle göra för att få ut all den där blomjorden ur sin bil, för jag tror inte att han tänkte plantera i bilen. Det vore konstigt, till och med för en äldre gubbe som bryter på tyska....

Kommentarer
Postat av: Anonym

ni är bara för snälla, slänger sopor på åter vinning o hjälper gubbar med jord...
Fina pojkar jag känner..

2007-05-08 @ 09:31:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback