Kartläsare och busspucko

Oj vad jag är trött... Igår var det styrelsemöte i hundklubben, trevlig grupp människor det där, dock upplever jag vissa brister i mitt engagemang. Det är inte det att jag inte bryr mig, men det är snarare så att jag faktiskt inte tycker så mycket i så många frågor (vilket är väldigt ovanligt för mig, jag tycker ju nästan alltid något om allt). Dessutom brukar jag vara väldigt trött och sliten på de där mötena. Igår var inget undantag. Vi har roterat möteslokal bland oss i styrelsen, så varje gång är det en ny adress man ska hitta till. Att läsa karta samtidigt som man kör bil är inte alltid en lyckad kombination, jag förstår varför det finns en yrkeskategori (?) som är kartläsare (eller vad det nu är för grupp...men jag vet iaf att det finns några som kallar sig för kartläsare). Jag kanske borde anlita en sådan nästa gång jag ska på biltur till svårhittad destination (eller så kan jag kliva in i nutiden och skaffa mig en gps, men det förefaller inte vara fullt lika festligt).

Igår blev jag dessutom nästan påkörd av en buss! Jag stod vid en korsning och väntade eftersom bussen hade företräde. Han som körde bussen var uppenbarligen en total idiot, helt puckad och borde fått en uppfriskande käftsmäll för han tog inte ut svängen ordentligt, jag förutsätter att busskolan lär sina elever att om man kör en ledad(dragspels)buss så måste man även ha koll på sin bakdel! Nu hade inte puckot det utan höll på att köra in i min bil! Jag fick slänga mig på tutan samtidigt som jag i panik fick bakcka för att rädda lacken. En rejäl smocka borde han fått (men jag vet att man inte ska slå folk, men han var bara så arrogant i sin uppsyn)! Han skulle ju antagligen inte behöva betala något om han sabbat min bil, det hade säkert hans bussföretag gjort. Jag kanske borde förespråka att de som kör buss och kvaddar någons bil får avdrag på lönen, då kanske de skulle köra lite mer försiktigt och ta sig tid att se att det faktiskt finns medtrafikanter!

Kommentarer
Postat av: Åsa.S

En egen kartläsare vore ju mycket roligare än en vanlig GPS!
Ang busschauförer så uppför de sig inte alltid så bra i trafiken, nej... *suck*

Postat av: Victoria

hahahaha! människor med tulpaner på huvudet :P haha!
Nej nu kommer ju jag tänka samma sak! :D

2007-04-17 @ 11:45:21
URL: http://virraan.blogg.se
Postat av: Mickan

Som en erfaren bussåkare kan jag ju säga att 90& av alla busschaufförer faktiskt borde få sig en käftsmäll! De kör som galningar utan att ta hänsyn till någon annan överhuvudtaget.

2007-04-19 @ 17:00:14
URL: http://merakladdkakatillfolket.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback