Middagar, städning, isskulptur och lite annat

I onsdags var vi ute och åt på en grekisk restaurang (mycket gott) med två mycket trevliga personer. Vi har en liten, hm...vad ska man kalla det, en liten överenskommelse att vi delar upp bördan att besluta sig för födointagsinrättning och bokning av bord. Ena gången beslutar ena familjen sig för ställe och då bokar andra familjen bord där och nästa gång så byter vi, ett väldigt festligt och roligt system!

Under gårdagen arbetade jag bara fram till klockan ett vilket jag upplevde som tämligen lyxigt! Det är skönt att inte jobba så länge ibland. Sedan var vi ute på agilitybanan med hunden, var pinsamt länge sedan vi tränade senast nu, men så imponerade vi blev av den lilla varelsen. Hon var så otroligt duktig och överträffade verkligen våra förväntningar. Ibland är det nog lätt att man underskattar individer vars hjärna är uppenbart mindre än ens egen. Senare på kvällen blev vi bortbjudna på middag i en underbart vacker lägenhet, gott och mycket trevligt!

Idag har vi städat och tvättat. Har verkligen tagit på krafterna, men det är verkligen rent hemma nu (dock finns det några ställen kvar att städa, men det spar vi till en annan dag, kanske till morgondagen). Varje gång man städat riktigt ordentligt så det är så där fint som man brukar fantisera om att det kan vara så tänker jag "nu ska det verkligen förbli lika fint hela tiden, det är ju faktiskt mycket lättare om man redan har det fint att bara hålla det så" men av någon ytterst besynnerlig anledning fungerar det inte så. Varför är det så?!

Nu ska vi om en liten stund hämta ett barn som vi ska ta med oss till en middagsbjudning vi skall till. Barnet bor där bjudningen hålls och befinner sig på vägen, hoppas bara att barnets moder informerat de som barnet nu är hos att vi ska hämta det, annars kan det bli lite märkligt. Vill inte gärna bli anklagad för att ha tagit ett barn utan tillstånd. Jag är ganska säker på att det faktiskt är helt olagligt. Förutom barnet ska vi ha med oss vin (köpte 6 liter igår) och efterrätt (köpte glass, frukt och bär samt vit choklad), dessutom har vi (eller jag snarare) gjort en liten isskulptur som vi ska ha med oss. Det består av en hand med ett litet blått sidenband kring ett finger. Har aldrig haft med mig en isskulptur till någon tidigare så jag tyckte att tiden var inne för det nu. Får se om jag kan fixa en bild på den vid senare tillfälle (om den inte förgås av vårvärmen).

Kommentarer
Postat av: Åsa.S

Vad kul med en isfigur!

Postat av: Mickan

Isskluptur lät ju väldigt festligt!

Vad är det för ras på hunden och vad heter hon?

2007-04-06 @ 19:01:15
URL: http://merakladdkakatillfolket.blogg.se
Postat av: Samuel

Det var faktiskt riktigt trevligt med en isskulptur, dock gick ena fingret av på handen innan vi ens lämnade vårt hem, men jag menade att det symboliserade livets skörhet och att den blå sidenbanden runt ett av de hela fingrarna stod för evigheten. Tyvärr smälte skulpturen efter ungefär halva festligheten, men det gjorde liksom inget, det var kul så länge det varade.

Hunden är en Parson Russell Terrier :)

2007-04-07 @ 01:51:52
URL: http://samuels.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback