Ny cykel

I lördags köpte vi en ny cykel till mig. Detta trots att det inte var min födelsedag eller så - men jag har beslutat mig för att detta var min födelsedagspresent, vilket inte är mer än rätt eftersom maken fick en cykel i födelsedagspresent tidigare i år. Nu behöver maken inte köpa någon födelsedagspresent åt mig (vilket kan vara bekvämt för honom eftersom det ibland är svårt att köpa presenter åt mig) och jag har en ny bra cykel att använda hela sommaren (jag fyller ju år i slutet av sommaren och då är det kanske inte helt kul att få en cykel).

image49

Det blev en Rex. Oj vad den är snabb, den väger mindre än min förra cykel och har däck som är mer anpassade för stadskörning än för att köra i skog och mark med. Jag nästan flyger fram på min nya cykel! Borde ha en mantel så jag blir mer som en superhjälte!

Min förra cykel hade jag i min ägo (eller det har jag ju fortfarande) i mer än tio år (om jag räknat rätt) vilket jag tycker är ett bra betyg, både på cykeln och på mig som cykelägare. Tyvärr förefaller cyklar vara en ägodel som andra ofta betraktar som något man helt enkelt kan sno. Någon hade en gång oartigheten att ta mitt framdäck för några år sedan. Det var väldigt jobbigt att dra cykeln hem sedan utan det främre hjulet. Dessutom är det så totalt onödigt. Kan inte tänka mig att det skulle kunna finnas något vidare högt andrahandsvärde på sådant, enda orsaken att ta ett cykelhjul från någon annan är att man är en total idiot och egentligen skulle spärras in. Inspärrningen är inte egentligen för att bestraffa stölden utan för själva idiotin i att ta något så otroligt onödigt!


 

Kommentarer
Postat av: Åsa.S

Har du cyklat långt bort, Samuel?

Postat av: Samuel

Inte så långt, nu är jag hemma igen :)

2007-04-06 @ 15:32:47
URL: http://samuels.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback