Problemlösning och strumpbyxor

Idag tvättade jag fönstret i sovrummet, det är sjukt att de kan bli så smutsiga. Någon dag när jag har tid över ska jag uppfinna fönsterglas i ett non-stickmaterial, typ teflon eller något. Tänk vad praktiskt det skulle vara om all skit bara gled av fönstren. Det kan väl ändå inte vara så svårt att utveckla ett material som har så jämn yta att inget fastnar. Ett annat sätt skulle vara att uppfinna ett fönsterglas som var laddat, så att all smuts repelleras. Tänk om jag bara hade mer tid över...då skulle snart alla problem vara lösta...

Ett annat problem som jag anser kräver viss uppmärksamhet är konståkningsstrumpbyxor! Har just kollat lite på konståkning på tv och något som irriterar mig ofantligt är de där strumpbyxorna som flickorna/kvinnorna/damerna bär under sina framföranden. Det irriterande är inte att de bär dem (det förstår jag, blir nog rätt kallt annars) utan att ingen tycks hitta ett par som faktiskt är i sin egen hudfärg! Om man nu envisas med att bära strumpbyxor i en färg som ska försöka efterlikna ens egen hudfärg kan man väl anstränga sig lite mer, iaf om man ska vara med på tv! Jag förstår verkligen inte hur det kan vara så svårt att få tag i ett par som inte gör att det ser ut som man råkat somna med benen i ett solarium, eller bara helt enkelt doppat benen i färg. Dessa duktiga idrottare borde inse att deras sport gör att de inte får vidare mycket sol på sina kroppar och för att strumbyxfärgen skall passa ihop med färgen på bara armar och hals etc. så krävs det en ljus nyans på strumpbyxan om nu resten av personen är ljus! Ennan annan lösning skulle ju vara att ha en helt annan färg på dessa strumpbyxor, som grön tex.
110774-51

Personligen tycker jag "hudfärgat" är fult, vilket gör att jag med gjädje nyttjar mina Pippiplåster vid behov!



 

Kommentarer
Postat av: Åsa.S

Roligare med barnplåster! De andra syns ju ändå, då kan man lika gärna göra det lite kul!

Postat av: Samuel

Håller med! Om man ändå ska ha ett plåster kan det väl få vara lite roligt! :)

2007-04-09 @ 11:03:27
URL: http://samuels.blogg.se
Postat av: Victoria

pippiplåster eller bamseplåster som vi hade när jag
var liten, löste då alla problem :D

2007-04-09 @ 17:40:41
URL: http://virraan.blogg.se
Postat av: Samuel

Victoria, jag kan avslöja att de löser (nästan) alla problem även för vuxna! Om man gjort illa sig, exempelvis skurit sig på ett papper vilket händer ibland blir man faktiskt lite gladare av ett Pippiplåster!

Så en uppmaning till alla: köp plåster som glädjer!

2007-04-10 @ 17:01:56
URL: http://samuels.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback