Suck...

Usch, hur hamnade jag här? Hur kan jag som egentligen är en ganska organiserad och inte allt för lat människa ha hamnat i denna jobbiga situation. Jag har så fruktansvärt mycket att göra...och ganska många av sakerna är riktigt tråkiga, vissa är ok och jag antar att ett fåtal är kanske lite lite roliga.

Här kommer några exempel:
Jag har typ  trist pappersarbete som säkert kommer ta en vecka att göra som jag bara ignorerat länge nu på jobbet, jag tycker verkligen inte att jag ska behöva göra en massa tråkiga pappersarbetsgrejer efter flera års slit vid universitetet. Totalt slöseri av min kompetens!!! Jag måste lära mig att delegera mer...tyvärr ingick inte det någon kurs i delegering i min examen. Dessutom är jag kanske lite väl kontrollerande, jag har väl kanske lite svårt att lita på folk, lättare att tänka att "jag gör det själv!"...sen gäller det bara att göra det också. Suck, jag är en dålig människa.

Nästa vecka är det styrelsemöte i hundklubben, jag borde nog engagerat mig lite mer och satt mig in i sakfrågor hit och dit. Bättring Samuel!

Tydligen behövs det två nya personer till styrelsen i vår brf samt en ny revisor. Det skulle ju inte vara något problem om det inte vore för att jag sitter i valberedningen. Jag är uppvisar verkligen bristfälligt engagemang.

Ett arbete måste in för att jag ska få poäng för en kurs jag går. Skärpning Samuel!

Fick min deklaration idag. Tydligen kände de sig nödgade att sända med en tjock broschyr om hur man fyller i en av de medföljande blanketterna (och dessutom den där "Dags att deklarera"). Om man sänder ut saker till folk som man tydligen behöver en fet instruktionsbok för att klara att fylla i så anser jag att man kanske borde se över sitt material. Men det här är viktigt. Jag måste verkligen inse vikten av det här.

Och sen var det säkert en massa andra saker som jag borde göra...men ikväll ska jag bara äta godis!

Kommentarer
Postat av: Åsa.S

Ang. styrele i brf... jag sitter där (i våran brf alltså) Det tar MYCKET TID OCH ARBETE! (iofs är jag sekreterare, gymansvarig, trivselvärd och snart vik. vicevärd.... vi får väl se, snart är det årsstämma...) Tänk dig för!
Btw, vad jobbar du med?

Postat av: Johan

Jag förstår din desperation över saker som behöver göras men som inte görs... jag har liknande problem på mitt arbete, jag måste planera min personals semester men eftersom jag är så totalt ointresserad så kommer det sluta med att vi alla är lediga samtidigt *haha*

2007-04-12 @ 07:52:25
Postat av: Mickan

Svar:
Nej tatueringen har inte blivit av för min del, tyvärr. Jag tog tag i det för några veckor sen och skulle boka tid, då jag insåg att jag inte hade några pengar. När studenttiderna närmar sig har jag inte råd med det:/.

2007-04-12 @ 18:29:48
URL: http://merakladdkakatillfolket.blogg.se
Postat av: Samuel

Åsa, usch ja, det tar verkligen mycket tid... och inte är det så roligt heller.
Johan, haha men det låter väl skönt att alla har semester samtigt, då kommer ni ju alla tillbaka samtidigt och är utvilade och glada :) (Eller deppiga för att semestern är slut...)
Mickan, aha... vad hade du tänkt nåla in för något?

2007-04-13 @ 13:56:41
URL: http://samuels.blogg.se
Postat av: Mickan

Troligtvis blir det ett ordspråk översatt till något annat språk (typ arabiska) längst ned på handleden, ganska diskret.

2007-04-13 @ 16:41:56
URL: http://merakladdkakatillfolket.blogg.se
Postat av: Samuel

Mickan, snyggt!

2007-04-14 @ 09:37:19
URL: http://samuels.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback