Tre säkra sommartecken

Denna helg har det varit sommarväder, helt underbart skönt!

Här kommer tre säkra sommartecken:

1) Vi orkade inte laga någon middag i fredags så vi ringde några goda vänner och gick ut och åt istället och satt utomhus och åt. Får väl erkänna att det faktiskt blev lite kallt efter en stund, satt vid vatten och det kom in några svala vindar som kylde något (ok...det var en å, men vadå!?) men vi satt där utomhus och åt en hel middag utan att frysa ihjäl.

2) Idag har vi städat ur bilen och satt på sommardäcken. Den blir verkligen mycket snyggare med sommardäck! Sommardäck är ju lite av en sommartecken, men det jag tänkte lista var att jag kunde fälla ner taket och köra med vinden i håret (eller nja, jag hade keps på mig men ändå...) utan att frysa det minsta! Frös mer innan jag fällde ner taket för då körde AC'n för fullt.

3) Till lunch idag åt vi sushi. Sushi tycker jag hör sommaren till, men det var inte det jag tänkte lista som sommartecken utan att jag kunde cykla till vårt lokala sushiställe i t-shirt (eller ok, det var en pikétröja och de är ju lite tjockare, men den var ändå kortärmad) utan att frysa.

Om man ska sammafatta lite så kan man säga att det är sommar när man (jag) inte fryser.

Kommentarer
Postat av: Åsa.S

Vad jag blev sugen på sushi nu då.... vi om skall grilla i dag igen hade jag tänkt...

Och du, visst är det härligt när man fått fixat till bilen för våren! :D

Postat av: Victoria

Ja men precis, när man inte fryser men har lite kläder på sig = sommar :D

Måste verkligen lära mig att äta sushi :P mitt nyårslöfte, haha! Ja, jag vet lite underligt, men det ser ju så lyxigt ut när alla sitter där och äter :D

2007-04-16 @ 12:04:24
URL: http://virraan.blogg.se
Postat av: mamma

Härligt med sommartemperatur! I dag såg jag massor med vitsippor när jag cyklade hem fråm (inomhus)badet. Enligt prognosen blir det nog långkalsonger, vantar och inomhusmiddagar i mitten av veckan. Ifall vi inte vill frysa.

2007-04-16 @ 22:01:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback