Uppdatering, väder och svält

 
Kära bloggläsare, av olika orsaker har jag faktiskt inte haft tid att uppdatera bloggen på länge, fy på mig! Jag är ju den första som brukar kritisera mina bloggande vänner när de inte uppdaterat på länge. Nu får jag stå här med skammen.

I måndags påbörjades ett projekt, och det gick så bra. Skrev och skrev och skrev (mest bara ordbajs, men vackert sådant). Tänk att några vackra ord kan maskera att man faktiskt inte gjort så mycket egentligen. Eller vi har faktiskt gjort rätt mycket, fast det upplevdes inte som så mycket eftersom vi var så übereffektiva! I tisdags fortsatte projektet på kvällen och slutfördes ungefär. Så skönt!

Igår var det onsdag och jag jobbade som vanligt, målade en tiger i icketigerfärger. Gjorde det medans maken gick till affären. Vi behövde nämligen något att fylla ut en ram med. Har ju köpt lite ramar som vi ska sätta upp i sovrummet. Kommer bli trevligt värre!

Jag har varit så väldigt trött denna vecka, är nog en kombination av lite sömn och pollen.
En sak som jag tycker är konstig är att det ska vara så svårt att förutspå väder. Det finns ju metoder för att kunna se om jorden kommer kollidera med en asteroid men att säkert säga vad det kommer bli för väder på måndag verkar svårare. Jag förstår inte det! Det borde ju vara så enkelt. Man får lägga upp någon algoritm och ta med fjärilseffekten (som en osäker och kanske försumbar variabel) och lägga in alla värden för att sedan bara pluppa ut vad det blir för väder. Så svårt kan det väl ändå inte vara...?

Denna vecka har varit en vecka av våndan när det gäller mat. Vad äter vanliga människor egentligen om kvällarna? (Inte för att vi är vidare ovanliga i min familj, men ack vad svårt det är att besluta sig för vad man ska laga alt. var man ska gå ut och äta). Men man ska vara glad att man iaf har så stora valmöjligheter att det blir ett problem, för stora delar av jordens befolkning är problemet att de inte har någon mat alls, visserligen slipper de besväret med att välja mat, men å andra sidan riskerar de att dö av undernäring och det är verkligen hemskt!

Kommentarer
Postat av: mamma

Nog tycker jag de är rätt bra på att spå väder på smhi. T.ex. i dag skulle det vara högsommarvärme närapå, och det har ju stämt in. Premiäråt kvällsmat på altanen på baksidan av huset.

Vad man äter, tja till ex. kan man göra som Kajsa Warg för hundra år sedan (tror jag ungefär) "man tager vad man haver", sedan modernare åtgärder, man kokar lite fullkornspasta, river lite morot och hyvlar lite vitkål häller på lite olivoljedressing med balsamvinäger och örtkrydda. Riven parmessan är gott på eller varför inte lite pesto? Hade man dubbelmarinerad oxfile (jag vet inte om Kajsa hade det) får man verkligen fest annars går det bra med köttfärssås eller musslor på burk...

2007-04-26 @ 20:53:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback