Vår tant

Vi har en satt tant, hon bor i huset som vi ser från vårt vardagsrum. Varje morgon öppnar tanten sitt fönster och tittar ut. Jag vet inte om hon har insett att man kan titta genom glaset, att fönster oftast är genomskinliga. Eller kan det vara för att känna efter vad det är för väder? Vår tant kanske inte alls vet att det finns något som kallas termometer. Självklart är det ok om vår tant vill öppna sitt fönster varje morgon, personligen tycker jag dock att det verkar besvärligt. Många människor, och i synnerhet tanter, tenderar ju att ha blommor i fönstret och då tantens fönster öppnas inåt så antar jag att hon är tvungen att lyfta ner sina eventuella blommor varje morgon. Det är nog inte så otroligt som man skulle vilja tro. Vår tant har två hundar (eller egentligen är det väl inte hundar, det är små håriga saker som traskar runt i band, de lever och agerar iaf inte som hundar bör - vilket jag antar är tantens fel). Hon traskar små turer med dessa då och då. Jag har aldrig sett någon av hundarna springa, jag tror inte de vet hur man gör. En av dem kan inte heller gå i trappor, för vår tant är tvungen att lyfta upp hunden varje dag när de varit ute och ska in igen. En gång var vi tvugna att flytta på vår vovve eftersom tanten hävdade att hennes håriga sak inte vågade traska förbi. Då ska man hålla i tanken att vår vovve är underbart söt och snäll (om än lite bossig mot andra mindre begåvade hundar). En annan sak som jag noterat ang. tanten är att hon inte verkar ha en vidare stor garderob, hennes mundering varieras mycket sällan. Jag är faktiskt inte så förtjust i just denna tant.

Det var ungefär allt jag har att berätta om vår tant. Återkommer med fler små porträtt över människor i min omgivning vid ett senare tillfälle.

Kommentarer
Postat av: Åsa.S

Kom just att tänka på vad kul det vore om man läser nåns blogg om en människa (ex granne) och inser att det är mig han bloggar om!
Och, nej, jag har inga hundar, fast öppna fönstret varje morgon låter ganska trevligt! (Alltså är det inte jag som är din grann-tant, även om det hade vart kul!)

Postat av: Åsa.S

Kom just att tänka på vad kul det vore om man läser nåns blogg om en människa (ex granne) och inser att det är mig han bloggar om!
Och, nej, jag har inga hundar, fast öppna fönstret varje morgon låter ganska trevligt! (Alltså är det inte jag som är din grann-tant, även om det hade vart kul!)

2007-04-11 @ 12:03:43
URL: http://glansigyta.blogg.se
Postat av: Mickan

Haha jaa, det finns konstiga människor överallt:P. Men de är ju trots allt roliga att titta på!

2007-04-11 @ 12:23:04
URL: http://merakladdkakatillfolket.blogg.se
Postat av: Johan

Jag hade väldigt kul åt det tidigare när jag kunde kolla vad mina grannar höll på med. nu ser jag inte in till mina grannar på det sättet längre, jag kan stå o kolla från sovrummet men då känner jag mig som en stalker... :P

2007-04-11 @ 16:05:08
URL: http://jonahs.blogg.se
Postat av: Lillasyster

I´m not bossy, I just have better ideas than you.

2007-04-18 @ 12:28:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback