Klorin - varför lyckas jag aldrig?!

Under slutet av 90-talet hade jag ett par grå byxor. Jag tänkte att det nog skulle vara trevligt med ett par vita byxor istället. Klorin ska ju bleka saker så jag lade helt enkelt byxorna i en hink med klorin. Efter ett par dagar var byxorna lila, efter ytterloigare ett par dagar var de rosa. Efter ytterligare en tid i klorinet så var byxorna vita. Man skulle kunna utropa HURRA om det inte var för att samtidigt som klorinte (äntligen) gjort mina byxor vita hade klorinet passat på att fräta stora hål i byxorna. Suck!

Jag hade fått lite smuts på min vita keps, Polo by Ralph Lauren, så jag tänkte att jag skulle bleka den med klorin. Hm...jag borde vetat bättre! Så under gårdagen lade jag min keps i handfatet och hållde på klorin. Av någon märklig anledning blev den ganska ljusa smustfläcken helt mörkbrandgul. Ytterst suspekt!!! Hällde på lite tvättmedel och lite Ajax och så lät jag det hela ligga där i handfatet och gotta sig tills imorse. När jag fiskade upp kepsen var fläckarna nästan borta, dessutom hade jag fått några nya fläckar. Suck! Gummipackningen till handfatsproppen hade tydligen inte riktigt klarat min kemikaliepåfrestning utan börjat lösa upp sig lite och kletat av sig på min vita keps. Intressant och irriterande!

Kommentarer
Postat av: Åsa.S

men Samuel, du låter nästan kusligt huslig! ;P

Postat av: yasmine

Ibland skrämmer du mig... Var normal!

2007-08-13 @ 07:20:32
Postat av: Johan

Jag tycker rent allmänt att klorin är hur härligt som helst...
var det inte du som städade ditt hem med läkarsprit tidigare? ;-))

2007-08-15 @ 21:31:34
URL: http://jonahs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback