Lappar

Var och handlade för en liten stund sedan. När maken, jag och hunden gick mot affären såg vi en kille som klev in i en taxi, han hade en grå tröja på sig, rätt snygg tröja faktiskt. När han skulle kliva in i taxin såg vi den gigantiska missen han gjort. På ryggen hängde lapparna kvar, de där lapparna som sitter på kläderna när man köper dem. De hängde från en tråd från kragen en bit ner på ryggen. Frågan är ju...borde vi stoppat taxin och påpekat missen? När ska man påpeka småmissar för folk? Är det värre att göra det till något man inte känner eller är det bättre? Om någon man inte känner uppmärksammar en på en miss är det kanske mindre pinsamt, den personen behöver man ju aldrig mer träffa...

Tjejen (tror jag) på ICA hade en namnlapp som det stod Lars på. Jag tror ju inte alls att hon hette Lars, men samtidigt vet man ju aldrig. Jag är ju inte den som har fördomar (eller det har jag visst), jag tycker att alla som vill heta Lars ska få göra det! Eller utgjorde hon/han T:et i HBT? Mest troligt finner jag det dock att hon helt enkelt hade tagit fel namnlapp. Borde jag påpekat denna miss?

Kommentarer
Postat av: mamma

Kan vara så att tjejen i affären helt enkelt vill uppmärksamma dagens namnsdagsbarn! Tips: gå dit i morgon och kolla ifall det står Susanna på hennes lapp! I så fall har du undvikit att bli lurad att tro att flickan heter så.

2007-08-10 @ 22:48:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback