Modig hund och död kompis

I söndags tog vi med oss vovven och åkte ut på till en ö. Jag och hunden har tidigare varit lite lika i den aspekten att vi båda har varit lite av badkrukor (trots att jag faktiskt tränat simhopp). Eller några riktiga krukor har vi kanske inte varit, men både hon och jag brukar ta det lugnt när vi ska i. Jag gör så för att vattnet alltid upplevs som kallt och hon gör det då hon troligtvis vill vara säker på att hon kommer upp igen. Detta gällde tills i söndags. Hunden började då hoppa från bryggan... Väldigt märkligt! Tur att hon hade flytväst på sig för hon hamnade helt under ett par gånger. Visserligen kan hon simma väldigt bra, men jag litar inte på att hon tänker på att hon måste ha krafter kvar för att simma tillbaka om hon exempelvis skulle simma efter en fisk eller fågel eller något annat som man som hund skulle kunna tycka om att jaga. (Igår jagade och lekte hon med en nattfjäril på golvet i vardagsrummet, så väldigt roligt ut! Sen blev hon ledsen när hennes nya kompis råkade dö av den våldsamma leken.)

Insekt
Kamera: Olympus E-330

Kommentarer
Postat av: yasmine

japp, du skulle tackat ja för ett tag sen mend et har jag också glömt att göra...

2007-08-08 @ 19:20:28
Postat av: Samuel

Men istället kanske vi kan göra någon form av forskning eller så?

Postat av: yasmine

låter mycket bra min vän, mycket bra..

2007-08-08 @ 21:26:45
URL: http://yasmine80.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback