Apoteket - kan ni vara lite mer diskreta kanske?!

Under förra veckan (tror jag att det var) var jag på apoteket en sväng för att skaffa lite saker till julglöggen. I kassan bredvid mig stod en tant som skulle hämta ut medicin. Jag stod och hörde hela samtalet mellan henne och apotekstjejen. Tydligen hade tanten besvär med sina blodfetter. Finns det inget som heter diskretion på apoteket?! Denna tant kanske inte alls tyckte att det var kul att dela med sig av sina kroppsliga besvär till resten av samhället. Apoteket marknadsför ofta sin verksamhet genom att belysa sin kompetenta personal och förespråkar att man ska nyttja personalens kompetens genom att ställa frågor. Men vem vill egentligen ställa frågor som rör ens hälsa om man samtidigt blir tvungen att dela med sig av sina diverse krämpor och åkommor med alla andra kunder?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Som en gång när jag skulle hämta ut pencillin som jag själv skrivit ut. Tanten började babbla om doser osv. Då påpekade jag lite snällt att jag har skrivit det åt mig själv. Svaret jag fick var; Jag förklarar så att du vet vad du har skrivit!
Vad svarar man?? Tack att du förklarar vad jag har skrivit! Nu vet jag hur jag ska ta det!?!

PS! självklart var det inte till mig, jag tar inte sån häxmedicin..

2007-12-19 @ 20:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback