Böcker

Sedan den nya sänglampan kom upp har läsningen ökat markant i detta hem vilket är både roligt och bildande. Jag har ju en ganska smal boksmak. Gillar mest att läsa böcker om kvinnor i Afrika, vet inte varför det blivit så, men så är det iaf.  Just nu läser jag Vackra flickors lott av Alexander McCall Smith. Mycket läsvärd!

Köpte för ganska länge sedan en annan bok (eftersom omslaget glittrade så fint) av Jane Juska som heter En lättfotad kvinna. Kände att jag behövde variera mig lite från kvinnor i Afrika och valde att läsa om en kvinna i USA istället. Läste ut den när jag var i Umeå. Den boken var väldigt märklig. Det bästa med boken var det glittriga omslaget, resten var mest bara konstigt.

En lättfotad kvinna
En lättfotad kvinna av Jane Juska

Jag är nog mest en sommarläsare, gillar att sitta utomhus och försvinna in i en bra bok. Kan det inte bli sommar snart...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback