Böter och taxichaufför

Vår ena bil har varit inplogad bakom en stor snödriva i flera dagar. Igår hade det varit varmare väder nog länge för att vi skulle kunna få ut bilen. Djupt under snön på vindrutan hade en lapplisa (de måste ju vara den mest hatade yrkeskåren av alla) varit vänlig nog att gömma två böteslappar. Det är ju totalt löjligt! Vi har ju inte kunnat flytta bilen eftersom den varit inplogad så givetvis har vi stått där längre än vad man får, men vad skulle vi göra?! Det är ju inte det att vi inte haft något bättre ställe att ställa bilen på, för det har vi. Vi har en plats som vi hyr för det ändamålet. Dessutom så måste man tydligen betala sina böter innan man ens kan bestrida dem. Vad är det om?! Jag trodde att man betraktades oskyldig tills man var dömd eller hade medgivit brott, men vad vet jag, lagar och sådant är ju inget jag är någon expert på.

Var på en trevlig liten tillställning under kvällen igår, kollade på melodifestivalen, åt lite mat, drack lite vin och spelade lite spel. Mycket trevligt! Vi åkte taxi hem. Som brukligt när man umgås med folk man känner så samtalade vi om lite av varje där bak i bilen. Av någon mycket besynnerlig anledning så ansåg han som körde taxin att han också kände oss och gjorde sig därmed delaktig i samtalet. Jag är inte den som förespråkar någon form av utfrysning av människor, men nja, jag är väl inte heller den som anser att man helt oinbjuden skall deltaga i andra människors konversationer.

Nu är håret omfärgat och dessutom blev det några slingor också. Klart mycket bättre än tidigare.


Kommentarer
Postat av: Anne

jag har givit upp nu har jag börjat. Annesliv.blogg.se

puss

2007-02-05 @ 11:48:26
Postat av: Samuel

Underbart! Skall genast läsa!!!

Postat av: Teo

Kan samtalsämnet i taxin ha varit akut mattvätt eller kundbemötanden på Eniro?

2007-02-05 @ 19:49:58
Postat av: Samuel

Nä, det var ämnen av mer generell karaktär... Taxichaufförer är ett märkligt släkte!

2007-02-05 @ 22:10:35
URL: http://samuels.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback