Favvodjur och så

Jag gillar djur, inte alla men vissa. Mest av alla djur gillar jag vår hund. Om man bortser från henne så är giraffen något av ett favvodjur. De är så vackra och har så långa ben så när de springer ser det ut att gå riktigt långsamt fast det går undan. Sen så gillar jag verkligen sjöhästar, dels är även de mycket vackra, i sin snirkliga och gracila form, och dels är de ju mycket politiskt korrekta. Hos sjöhästar är det hanen som föder barnen, det tycker jag är riktigt coolt! Känns fint på något vis.

Gillar naturligtvis även lillkillen som traskar runt med sitt skal under soffbordet, han är söt på ett knasigt vis.

Men en annan mycket viktig fråga är ju: var har domherrarna tagit vägen? När jag var yngre, än vad jag är nu, så vill jag minnas att det inte var helt ovanligt att man såg någon på vintern. Nu kan jag inte erindra mig om att jag skådat en sådan liten söt och färgglad fågel på flera år. Har de blivit färre? Har de flyttat? Är det för varmt? Är de i Polen (som jag trodde att maken sade imorse, men han sade något annat...)? Har jag förlorat mitt färgseende? Hm, som vanligt i Samuels blogg - frågorna är många.

Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Har inte sett nagra domherrar i Dubai heller

Vi har det for ovrigt oforskamt bra har.

Kram!

2007-02-28 @ 15:04:42
Postat av: Samuel

Låter härligt! :)

Kram!

Postat av: Anonym

Många frågor har du, Samuel! ;D

2007-02-28 @ 19:33:28
URL: http://glansigyta.blogg.se/
Postat av: Samuel

Antingen tänker jag väldigt snabbt så jag hinner ställa massor med frågor i mitt huvud eller så har jag bara för mycket tid över... hehe jag skulle hoppas att det är det första alternativet, men misstänker att det skulle kunna vara det andra...

2007-03-01 @ 08:03:36
URL: http://samuels.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback