Glädjande saker och applåder

Glada nyheter bör applåderas! Igår skedde det på min aprbetsplats, jag fick under ett möte applåder av drygt 20 personer. Det är inte varje dag det händer, men trevligt var det! Jag kanske borde förhandla in det i mitt avtal så det sker någon gång per vecka. Annars är jag inte den som har långt till en applåd (det blir ju oftast bara en liten eftersom jag bara har två händer), jag tycker att roliga, glädjande och festliga saker skall appplåderas! Som att två bra människor gått och förlovat sig - det är en sak som absolut förtjänar en applåd! Grattis till er killar!

En annan halvrolig sak (som inte riktigt förtjänar någon applåd eftersom att den egentligen är ganska trist) är att jag faktiskt bokat tid för besiktning av bilen. Är lite nervös. Har aldrig varit med under en besiktning. Ska man verka intresserad av besiktarens jobb, ska man titta vad han petar på, ställa frågor och vara engagerad? Eller är det kanske bättre att stå i ett hörn och trampa lite otåligt och kanske smeta ut något litet oljespill med skorna? Jag kanske stannar utanför och gör snöänglar istället, tycker det verkar roligare!

Kommentarer
Postat av: Åsa.S

Applåder av 20 pers på jobbet- inte illa!
Jag vet inte vad jag skulle behöva göra för att få det på mitt jobb.. kanske inte vill veta det heller vid närmare eftertanke haha

Postat av: Samuel

Haha det var roligt, har aldrig hänt tidigare, eller jo en gång 1995 eller om det var 1996 när jag sommarjobbade på en vårdcentral fick jag lite applåder sista dagen, det var väldigt pinsamt!

2007-02-21 @ 20:42:11
URL: http://samuels.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback