Ideell förening

Jag är med i en ideell (stavas det ens så?) förening, varför är jag det? Jag antar att mitt samvete krävde att även jag skulle dra något strå till någon stack. Var på första styrelsemötet igår och börjar bli aningens frågande till mitt deltagande. Detta kommer ta massor med tid. Tid jag känner att jag nog hellre skulle lagt på annat, som min fritid, eller disken, eller shopping, eller roliga resor till vackra platser, eller till att bara umgås med vänner och familj. Nog för att det är trevligt att få vara med och fatta beslut och påverka verksamheten men nja, i ärlighetens namn hade jag nog hellre betalat pengar till någon annan som kunde fått sköta allt arbete. Vilka är dessa människor, dessa eldsjälar, dessa gratisarbetare, som tar av sin lediga tid för att driva en ideell förening? Jag trodde inte att jag var en sådan fin person som gjorde sådant, men nu är jag visst det. Så hurra för mig antar jag...

Kommentarer
Postat av: Anne

Eftersom jag vill att andra ska kommentera så bör jag väl göra det själv också!! Du har speedat på riktigt bra med inläggen - vad duktig du är! När hund blivit rumsren är ni välkomna tillbaka!! (ok, annars också)
/Anne

2007-02-13 @ 09:12:55
Postat av: Lillasyster

Ja, det stavas ideell... Vad är det för förening som du ärar med din närvaro?

2007-02-13 @ 09:19:45
Postat av: Samuel

Anne: Tack tack, gör så gott jag kan... :) Haha hon som är så duktig, var bara lite olyckliga omständigheter senast. Ni är välkomna över till oss annars ju! (trots våra tillkortakommanden på tv-fronten).
Lillasyster: Skulle väl kanske inte säga ärar, eller jo, det skulle jag! Och förgyller! Är en hundklubb.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback