Kaktus och bonuscheck

En liten kaktus har flyttat in i min hals, känns som den ligger där och skaver när jag sväljer, mycket irriterande! En sak som är mindre irriterande är mina skor. Helt underbara är de! Man liksom svävar fram eller iaf studsar genom korridoren på min arbetsplats. Dessutom var de uppskattade pga sin smakfulla, vackra och trivsamma färg. Varför blir man på gott humör av att köpa saker? Är inte det märkligt?! Brukar inte bli så glad av att köpa mat men saker, kläder, skor o dyl blir man verkligen på gott humör av. Inte så att jag tröstköper saker om jag skulle vara på lite sämre humör någon gång, men när man köpt något (som man är nöjd med) blir man verkligen på lite extra gott humör.

För några dagar sedan kom den mycket efterlängtade tidningen Buffé eftersom vi (som i jag) varit flitiga med att använda ICA-kortet. Inte för att tidningen var så bra eller så, men det var liksom ett vuxenpoäng att lägga till samlingen, ett bevis på att vi är ordentliga och lagar lite mat ibland. Dessutom kom det en sådan där check på 25 kr, HURRA! (Egentligen, vad får man för 25 spänn, typ inte så mycket alls, men det gör inget, jag är så oändligt stolt över den ändå!) Får se vad vi ska köpa för den. Vitlökarna har ju blivit lite bättre nu, var en period när de verkligen sög, de var antingan ruttna när man köpte dem eller så blev det sunkiga efter bara något dygn hemma. Kanske köper jag en vitlök eller två.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback