Kläder, spel och taxi

Det gjordes mer shopping igår. Jag köpte ett par jeans (Nudie) och en t-shirt från samma märke. Är mycket nöjd. Det väldigt trevliga var att 50 kr av tröjpriset gick till Amnesty, det tyckte jag kändes fint!

Ny outfitAmestytröja

Vi skulle på inflyttningsfest/födelsedagsfest på kvällen och köpte spelet Alias till de vi skulle besöka. Tror att det blev uppskattat. Hehe hoppas nu vi blir inbjudna för att spela spel. Att ge bort spel kan ju tyckas vara som att bjuda in sig själv, men jag tror att det skall tolkas positivt. Att ge bort ett spel innebär att man gärna umgås med de som man gav spelet till.

Festen var mycket trevlig. Vi hade lite ont om tid när vi skulle dit så vi tog en taxi. Att åka taxi är alltid lite märkligt. Först måste man ju fråga sig, vem är det som beslutat att de som kör taxi ska ha stora skinnjackor från sent 1980-tal på sig? Är det frivilligt för att de tycker det är fint? Eller är det som en uniform? Oavsett så tycker jag att det verkar varmt och lite otrevligt, dessutom inte vidare vackert heller. Vidare undrar jag hur det där med tariffer fungerar. Först var det tariff 14 och sen när vi nästan var framme bytte han till tariff 98 (eller om det var 89), den var mycket bättre eftersom priset inte förändrades. Jag ska nog begära tariff 98 från början nästa gång.  Kan man göra så?

När vi skulle hem från festen var det ganska sent och väldigt kallt så vi tog en taxi hem. Spanade inte så noga efter tariffen under den resan, var lite trött. En mycket märklig sak hände dock, när vi nästan var hemma ringde det i taxiförarens mobiltelefon, han svarade (vilket jag personligen tycker man ska undvika om man har ett serviceyrke och just då servar en kund) och sedan sade han i telefonen "Nej, jag gör inget alls, kör bara runt lite..." Hallå?! Att köra runt är väl ändå hans jobb?! Gör inget alls? Vi satt där ergo så jobbade han, kan man tycka. Undrar om det var så att han inte hade kommit ut som taxiförare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback