Köetikett och kassvindleri

Att köa är en konst. Var och handlade bröd ikväll. Vi tillhör inte de som är flitiga brödbakare, vilket man kanske borde ändra på med tanke på hur otroligt dåligt utbud av bröd (ja dåligt utbud av allt!) vår lokala butik (Konsum) har. Jag skulle iofs kunnat gå till ICA (jag har ju faktiskt ICA-kort) men det är något längre att gå dit och det snöade mycket ikväll. Väl i den långa kön, efter att ha valt de bröd som föreföll vara minst dåliga, stod jag tålmodigt och väntade när de öppnade den andra kassan. Att öppna en kassa till när det är lång kö är en trevlig handling som jag helt och fullt stödjer! Med min stundvis ödmjuka inställning i vardagen spekulerade jag i huruvuda vi helt enkelt skulle göra så att den som stod näst på tur i kön (och således hade väntat längst) skulle få ställa sig först i kön i den nyöppnade kassan. Det tyckte inte gubben bakom mig i kön som med sin fulla vagn bufflade sig fram till kassan för att hamna först. Vad är det för stil? Har folk ingen köetikett? Vad finns det för köettikett? Och varför slarvas det så med varudelarpinnen?

För att ytterligare spä på mitt agg mot gubben "glömde" han naturligtvis att köpa en kasse och fick kassatanten att bjuda honom på en. (Jag hade med mig en kasse till butiken.) Att "glömma" kassen för att sedan bli bjuden på en är ett system som jag tycks se att somliga (idioter) satt i system. Detta tror jag gör att kasspriserna är så höga. Om alla betalade för sin egen tror jag att priserna kunde sänkas! Stoppa kassvindleriet!

Kommentarer
Postat av: Åsa.S

Är du på dåligt humör i kväll? ;-)

Postat av: Samuel

Inge egentligen, men ibland blir man bara så trött på folk som inte har en gnutta ödmjukhet i sig!

2007-02-14 @ 07:37:47
URL: http://samuels.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback