Kurs

Jag är i Umeå på kurs. Bloggar i afton via ombud. Tack till min älskade make!

Morgonen började lite stressigt, var väl ute lite i sista sekunden... som vanligt. Vid incheckningen var det en tant som naturligtvis inte förstod sig på hur man skulle använda incheckningsmaskinen. Jag försökte hjälpa henne lite på traven genom att vänligt påpeka att hon kanske borde trycka på knappen som det stod att man skulle trycka på. Det ville hon inte. Som tack för hjälpen trängde hon sig före mig i kön istället. Ibland kan somliga tanter vara riktigt oförskämda.
Umeå
På bilden: Umeå och mitt hotellrum

När jag klev ur planet i Umeå började jag hosta av kylan det var 26 grader kallt. Hur folk kan överleva här uppe är inget annat än magiskt.

Det var en person (gubbe) på kursen som hade så stor mage att han nästan inte rymdes på sin plats. I föreläsningssalar där man fäller ner sin skrivskiva (bord) framför sig är ju utrymmet begränsat. Gubben löste det hela genom att sektionera upp sin voluminösa mage i två delar, en placerade han under och en på. Detta resulterade i att han fick en något liten yta att placera sina skrivpapper på, men det gjorde inte så mycket, det var inte så mycket att anteckna idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback