Måndag och porto

Vissa dagar är det som om världen sade åt en att gå och lägga sig igen. Idag är nog en sådan dag. När jag skulle gå ner för trappan och hämta cykeln så gjorde jag en liten missberäkning på antalet trappsteg, tydligen var det färre än vad jag hade räknat med så jag snubblade och såg antaligen väldigt klumpig ut. När jag sedan väl var framme vid cykeln så satte jag framlyset bak på cykeln. När jag kom till jobbet sprang jag förbi dörren till omklädningsrummet (märkligt, jag går alltid dit det första jag gör varje morgon) sedan så gjorde jag en mindre miss när jag skulle logga in mig. Inte bra start på veckan. Hoppas resten av dagen blir bättre.

Kom oss äntligen för att att köpa frimärken så igår postades fem stycken brev. Flera av dessa innehöll vykort som skulle skickats under sommaren. Hade inte med mig alla adresser på semestern så jag hade planerat att skicka vykorten (köpta och skrivna i Frankrike) direkt efter att vi kom hem. Nu blev dessa vykort ca åtta månader sena. Är det inte mycket konstigt att det kostar 5,50 kr att skicka kort någon mil och ska man skicka kort över halva jordklotet kostar det bara lite mer? Antigen är det ett gigantiskt överpris på portot inom Sverige eller så förlorar någon pengar på kort till destinationer i utlandet. Hm, skulle också kunna vara så att posten i alla andra länder kostar väldigt lite. Kan det ha med valutan att göra? Klurigt! Hoppas att korten som kommer åtta månader sent kan glädja någon lite iaf. Får se när vi lyckas få ut tackkort (ang. vigseln)...hoppas att vi kan vara snabbare än åtta månader. Vi är bara typ tre månader sena än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback