Mio, sopsorteringspolis och dessertkupol

I fredags var vi på en mycket trevlig och god middag. Efter maten spelades det sällskapsspelet Alias, det var mycket roligt och rätt stressigt på ett skojigt vis.

Under gårdagen (lördag) hjälpte vi till med att hämta lite möbler på Mio med deras lånesläp och sedan lassade vi släpet fullt med skräp (inte vårt eget) och körde till sopsorteringen. Där arbetade en man med riktigt fula kläder i gräsligt skrikande färger, han hade till uppgift att vägleda och hjälpa människor att sortera rätt, att lägga sitt avfall på rätt ställe. Jag misstänker att han kanske hade missuppfattat sitt jobb (eller så har jag missuppfattat hans funktion) för han agerade mer som en sur polis. Men jag tror att han njöt lite av att vara kung över sopor och det kan man ju unna honom, det är nog ganska trist att stå där ute i snålblåsten och titta på folks skräp hela dagarna och dessutom behöva göra det i fula kläder.

Desertkupor

Jag är så lycklig! Såg dessa underbara dessertkupoler (eller vad man ska kalla dem) på Mio för kanske ett år sedan. Vid det tillfället var jag lite obeslutsam och köpte dem inte. Det har jag nu ångrat djupt och länge eftersom jag inte stött på dem igen sedan dess - fram till igår. Glädjen var total och nu står dessa fina nyttoting i vårt skåp och bara väntar på att få en vacker bakelse eller något annat smarrigt under sina kupoler.

Kommentarer
Postat av: Melinda

Grymt snygga! Vad kostade de?

Postat av: Samuel

Inte alls mycket, tror jag betalade 129 kr/st.

De är inte helt perfekta, finns lite små bubblor här och var, men det ger bara karaktär och ser mer handgjort ut då.

Enda problemet är att de är något svåra att få plats med i skåpet, men det gör inget eftersom de är så snygga! :)

2007-02-26 @ 17:06:14
URL: http://samuels.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback