Morgonbestyr, sen middag och kul farbror

Imorse vaknade jag vid 03:30, gick upp och tog fram frysta hallon ur frysen och lade dem på tining i kylskåpet. Gick sedan och lade mig och somnade om efter en stund. När det var tid att gå upp på riktigt, kring 06:00, bjöd jag på smoothies med vaniljlättyoghurt, hallon, banan och lite apelsinjuice. Blev rätt gott och såg riktigt smaskigt ut!

Idag var en jobbig dag, först jobb från halv åtta till strax efter fem, sen styrelsemöte och efter det kurs. Middagen serverades hemma hos oss efter halv tio ikväll. Det kan ju inte vara nyttigt att äta så sent, ffa kan det verkligen inte vara bra att gå och vara hungrig en massa timmar!

Igår såg jag en farbror som just skulle sätta sig i sitt fordon (bil), det i sig är ju inte märkvärdigt, men sättet på vilket han såg till att få bort snön från sina skor var så sött att det gjorde mig glad. Istället för att sätta sig på sätet och sedan lite oengagerat slå ihop skorna med varandra eller lite blasé slå skorna mot någon del av bilen ställde sig denna farbror en liten bit från bilen, hoppade upp i luften och i luften slog han sedan ihop fötterna för att sedan landa. Det är fint när man kan glädja sig åt de små sakerna i livet. (Dock vill jag fortfarande ha en ny stor tv.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback