På hal is och gokart

Idag var första dagen jag verkligen var nära att trilla av cykeln. När jag imorse i rasande fart for till jobbet var det riktigt riktigt nära att jag och cykeln hade farit åt helt olika håll. Det jag lärde mig av morgonens upplevelse var att det säkraste när man cyklar på is är att inte svänga och absolut inte bromsa! Dessutom hade jag missat att ta på mig mina stora hörlurar (som jag låtsas fungerar som hjälm...). Men slutet gott, allting gott, jag kom fram i ett stycke! Sen att det var måndag och det ofta är en lite seg dag fick en något mindre central roll eftersom lyckan över att ha klarat livhanken var stor.

Försökte för andra gången ringa ögonlaseroperationsföretaget för att boka tid för efterkontroll. Förra gången jag ringde blev jag kopplad till en annan av deras kliniker på annan ort eftersom de inte kunde svara. Idag svarade en tant, men då var de och körde gokart och bad mig ringa tillbaka efter tre. Det gjorde jag inte eftersom att somliga i denna värld faktiskt har en jobb att sköta och inte har tid att jönsa runt på någon gokartbana!

Kommentarer
Postat av: Åsa.S

hahaha, hörlurar i stället för cykelhjälm! Tror du jag kan ha mina små "mp3-pluttar" till det också?

Postat av: Samuel

Haha självklart, de skyddar ju iaf säkert hörselgången eller så :)

2007-02-13 @ 15:05:26
URL: http://samuels.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback