Siba = suck!

Jag är ju inte den som har svårt att irritera mig över saker...men det som hände igår var nästan någon form av rekord. Var och kollade efter ny tv (igen) och denna gång hittade vi faktiskt en som vi ville ha, på Siba av alla ställen. För det första så får man alltid vänta ganska länge på att få hjälp i butiker av den där sorten, dessutom så får jag intrycket av att de som jobbar där faktiskt inte kan vidare mycket alls (att det stämmer skulle jag senare få bekräftat, kommer till det senare) och som om det inte vore nog ska de alltid försöka sälja sina försäkringar. Visserligen är det bra med försäkringar ibland, men jag brukar tänka att vi faktiskt har en hemförsäkring och att det finns en garanti på produkten om den skulle gå sönder. Jag skulle misstänka att alla pengar jag sparat genom åren, på att inte ta elektronikkedjornas försäkringar för diverseprodukter, de pengarna skulle säkert räcka till att köpa en ny tv om denna skulle gå sönder och garantin inte skulle gälla.

Försäljaren på Siba, vi kan kalla honom Robin, upplyste oss om att det vore ju så bra om vi skaffade ett Sibakort, då skulle man ju få procent på allt man handlade och bla bla bla..och det skulle ju inte kosta något och bla bla bla... Efter en stunds tjatande så gick jag med på att skaffa mig ett sådant kort, det skulle väl inte skada. Tydligen behövdes diverse uppgifter från mig, han frågade exempelvis vad jag jobbade med och hur gammal jag var (trots att han två sekunder tidigare haft mitt körkort i sin hand och knappat in mitt personnummer i sin dator - uppenbarligen sätter de inte de mest begåvade människorna som säljare på Siba) och sedan verkade han  ha svårt att tro mig. Jag såg tydligen ung ut (vet inte om jag ska tolka det som en komplimang, är jag så gammal att jag gärna vill se yngre ut? svårt...). Robin avslutade sin datoriserade ansökan på datorn för att sekunden efter upplysa mig om att jag inte beviljades något Sibakort. Kom ihåg att detta är samma Robin som ägnat flera minuter åt att försöka få oss att skaffa ett Sibakort. Han kunde inte upplysa mig om varför jag inte fick något kort. Det hela är mycket märkligt! Jag har ingen betalningsanmärkning, jag har en fast anställning, jag tjänar ok, jag har lite sparade pengar på banken och jag ville inte ha något idiotiskt Sibakort egentligen! Självklart blev jag mycket upprörd!

Köpte slutligen tvn vi hade valt och oj vad fin den är! Frågade Robin om det var så att det behövdes någon mer sladd som vi skulle köpa samtidigt, men det var det inte. Väl hemma uppdagades det att nätsladden vi fått med var en sådan som inte passade i Sverige och dessutom saknades det en scart-sladd som enligt instruktionsboken skulle följa med. Vi åkte tillbaka till Robin och upplyste honom om att eftersom vi inte bor i Storbritannien eller på Irland så hade vi ingen nytta av nätsladden som vi fick med utan skulle önska en som går att använda i Sverige samt att vi skulle gärna se att de saker som ska följa med tvn följer med tvn! Robin hade ingen aning om att nätsladden vi fått med var för anv. i länder med helt andra eluttag än i Sverige. Vad får elektronikförsäljare för utbildning egntligen? Ingen skulle jag gissa... Fick sedan rätt sladdar och åkte hem.

Kommentarer
Postat av: Åsa.S

Hahaha, siba i ett nötskal!
Jag (vi) har gått mer och mer över till att handla på expert. De är kunniga, försöker inte pracka på en en dyrare vara än den man kollat in sej på och det är inga problem om något skulle krångla efteråt. Det är värt det att betala några hundralappar extra tycker jag.
Och du, Samuel, ALLA vill väl se yngre ut eller? ;-) (Vilket siba jobbar han på den där Robin?)

Postat av: Samuel

Vi var o kollade på Expert också, men de hade inte riktigt det vi ville ha...tyvärr!

Nja, jag vet inte, det beror ju lite på. Jag skulle tycka att det var lite störande om folk tex tyckte att jag såg ut att vara runt 15 eller så, det skulle jag absolut betrakta som en förolämpning! Fast sen vill jag ju inte att folk ska tycka att jag ser ut att vara runt 50 heller (inte för att det är något fel med att vara runt 50, jag har bara inte nått dit ännu).

Robin (som vi kan kalla honom) jobbar på det Siba som ligger vid ICA Maxi i Uppsala.

2007-02-18 @ 14:06:46
URL: http://samuels.blogg.se
Postat av: Åsa.S

Som de säger i Afrika:
Där det finns en gammal man, behöver ingenting gå galet.(Afrika-Swahili)
;-)

2007-02-18 @ 14:46:02
URL: http://glansigyta.blogg.se
Postat av: Lillasyster

Bild på tv:n! Nyfiken! Kram.

2007-02-18 @ 20:56:37
Postat av: Samuel

Kommer snart...
Kram!

2007-02-18 @ 21:35:20
URL: http://samuels.blogg.se
Postat av: Samuel

Lillasyster, hur går det med din blogg?

2007-02-18 @ 21:36:11
URL: http://samuels.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback