Skam av musik

Att det ska vara så svårt att lära sig att cyklar är snabba och kommer tyst! När jag gick till jobbet idag (ja, på en lördag, lid gärna med mig!) lyssnade jag på musik i mina sköna lurar, som även fungerar helt perfekt som öronvärmare. Eftersom jag valt musiken själv så är jag av åsikten att den är mycket bra. Detta i sin tur gör att det är på gränsen till omöjligt att inte sjunga med i de medryckande melodierna. Tyvärr är samhället konstruerat utifrån grundtesen att människor som sjunger högt när de traskar till jobbet antingen är berusade eller har någon störning. Jag vet att jag inte var berusad och någon störning trodde jag inte heller att jag hade, men man börjar ju undra... Skammen när en cyklist susar förbi en högt och glatt sjungande jag är total!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback