Skor och artighetsfrågor

Crocs
Mina nya skor

Kände mig lite hängig och sjuk idag så efter jobbet ringde jag ner maken som mötte mig utanför jobbet och sedan gick vi och shoppade skor. Jag har haft de skor jag har på jobbet i snart fem år (fast inte använt dem supermycket av olika orsaker) fast de är väldigt obekväma. Men de är så snygga so what to do?! Men nu börjar mina fötter och ben få nog då de har riktigt hårda och dåliga sulor och eftersom jag sedan sommaren haft dem drygt 40 timmar i veckan har detta resulterat i att jag ofta haft ganska ont i fötter och ben. Men nu ska det bli ändring på det! I afton köpte jag ett par Crocs. (Med en söt solros att fästa på skon, det muntrar upp på något vis...) Ett flertal individer på min arbetsplats har billigare kopior. Vet inte om det är piratkopierade eller om det inte finns något patent på orginalet, vet inte ens vilket som är orginalet, men jag intalar mig att det är Crocs som var först. Piratkopior ska man inte köpa, tydligen har piratkopieringsföretag samröre med terrorister (och det är ju inte bra) lärde jag mig från tv för några dagar sedan.

Svarade i telefon tidigare i afton. På frågan "hur är det med dig?" alt. "läget" etc svarar man oftast "bra" eller "ok" så även jag...om man dock tidigare skrivit i sin blogg att man känner sig lite småsjuk så blir det knasigt. Men den inledande frågan i ett samtal är ju oftast mest en artighetsfråga som man besvarar artigt och det artiga är väl att säga att man mår bra antar jag...eller? Nä, det artiga är kanske att vara ärlig och säga som det är om man mår dåligt. Eller det beror nog på vem det är som frågar. För ibland (får jag väl erkänna) när jag frågar så är det faktiskt just en artighetsfråga, men oftast inte...(tror jag). Det styrdes upp spännande tv-planer för imorgon. Ska bli mycket intressant!

Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Crocs är originalet importerade av Foppa. Bra att du köpt nya, jag tyckte dina jobbtofflor var lite tveksamma faktiskt.

Burki

2007-02-16 @ 01:47:27
Postat av: Samuel

Va?! Det var väl inget fel på dem?! De har spridit mycket glädje till folk i min omgivning under flera år!

Postat av: Åsa.S

Svårt dilemma det där. Tänk dig att du frågar en väldigt ytlig bekant "hur det är" och får ett långt utlägg om dålig psykisk hälsa, hemorrojder och senaste besöket på venhälsan, det är liksom inte så det är menat.
Fast kanske det skulle vara det, man skall bry sig om sina medmänniskor.

2007-02-16 @ 13:52:30
URL: http://glansigyta.blogg.se
Postat av: Samuel

Ja, jag antar att man sak bry sig om sina medmänniskor...iaf i lagom dos.

2007-02-16 @ 15:24:01
URL: http://samuels.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback