Vi är snälla och randig latte

Varje morgon är jag en snäll person och gör en latte åt min make (och han är snäll tillbaka genom att gå ut med hunden, sen är jag snäll tillbaka genom att cykla hem på lunchen och gå ut med hunden, sen är han snäll och lagar mat till mig,  jag är ofta snäll och hjälper till med matlagningen, sen jag är jag snäll och sköter disken, ofta är han snäll och hjälper mig med disken, sen är jag snäll och går ut med hunden innan vi går och lägger oss, innan är någon snäll och går ut med hunden på kvällen (...och egentligen är ingen snäll eftersom det faktiskt är ett nöje att umgås med hunden), sen är vi snälla resten av kvällen). Tänk vad vi är fina och snälla människor i min familj! Åter till latten. Varför blir den randig? Jag gissar att det har med temperatur och densitet och sådant, men hur 17 kan den bli randig?! Det borde väl vara en flytande skala, en gradient eller vad man nu ska kalla det för? Det är ju inte som olja som bildar lager, detta är ju bara kaffe (espresso) och mjölk. Mycket märkligt och en ständig källa till förvirring och förundran. Skulle vara tacksam om någon kunde komma med en bra och enkel förklaring till detta fenomen!
Latte
Ser du inte att den är randig bör du kontrollera din skärm eller din syn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback