CSN och kårtant

Har fått ett nytt brev från CSN, där stod det hur mycket räntan var på (och den var faktiskt inte alls så tokig) dessutom stod det att de tar en administrationsavgift på 100 kr. Vad är det om?! De tar ränta OCH en administrationsavgift, helt onödigt! Om de hade varit lite mer effektiva och skickat all information i samma brev hade de säkert kunnat ta bort administrationsavgiften. Tycker verkligen inte om onödiga kostnader. Under min studietid hade vi en kårtant som var anställd för att administrera kåravgifterna. Om man hade tagit bort kårtanten så hade man kunnat ta bort kåravgiften (och i samma veva kunde man tagit bort kårobligatoriet - kåren var verkligen en totalt onödig inrättning). Kan inte säga att jag känner att jag fått valuta för de stora summor jag betalat kåren, men jag antar att kårtanten har det, hon har säkert haft trevligt för mina lånade pengar (från CSN) som jag kommer få ägna de närmaste 25-30 åren med att betala tillbaka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback