Dolce & Gabbana och idiotföretaget Megastore

Min underbara Dolce & Gabbana mobiltelefon (motorola) är sjuk. Jag har sorg! Det kommer inga ringsignaler när någon som står i min telefonbok ringer. Det går inte att gå in i menyn inställningar i telefonboken, trycker man välj där kommer man ett steg tillbaka. Dessutom har dett stått "ogiltigt batteri" i displayen i flera dagar. Hur kan batteriet plötsligt bli ogiltigt?! Jag har ju inte bytt batteri. Är det bäst-före-datum på mobilbatterier? Den är köpt från Megastore.se (ett ställe jag AVRÅDER alla att handla från)! Jag skickade ett mail och klagade på produkten och åberopade garantin. I det sura mailet jag fick tillbaka bad de mig att ange ordernummer. Jag skickade mitt ordernummer och en vänlig liten kommentar att det är ju bra om de uppger på sidan att de gärna vill ha ordernummer om man ska reklamera något. I det otrevliga mailet jag fick tillbaka så uppger megastorepuckot att "det står överallt" på deras sida. Jag som gick ut nian med en femma i svenska och ÄR läskunnig kan informera om att det stod det inte alls! Idiotföretaget Megastore vägrar dessutom att betala frakten när jag måste skicka produkten på reparation. De hänvisar till att de "låter oss" köpa billiga saker över nätet men att vi då får ta den risken och vidare menar de att alla företag arbetar enligt den principen. Jag är av övertygelsen att de flesta företag som man betalat flertalet tusen kronor till faktiskt inte säljer defekta varor (till skillnad från skitföretaget Megastore)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback