Dumpning av gran och generell dumpning

110774-7

Denna helg gjorde vi oss av med granen. Den kastades ut från balkongen ner på gården. Sedan fick den ligga där en liten stud. Sedan drogs den iväg en liten bit till en hög med kvistar. Vet inte om man egentligen fick lägga granen där, men jag förutsätter att det ska vara ok. Samhället kan väl inte riktigt begära att man ska lägga sin barrande gran i bilen och köra den till en återvinningscentral?!

När det gäller sopstationer och återvinningscentraler tycker jag att det är konstigt att de är så otillgängliga. Oftast ligger de en bit utanför stan så man måste ha en bil för att ta dit sitt skräp och jag har aldrig hört talas om någon som kommer och hämtar ens avfall när man är redo att göra sig av med något som inte klassas som vanliga hushållssopor, så med andra ord behöver man en bil. Jag tycker att samhället borde göra det lättare för folk att göra rätt. Göra det lättare för alla oss som faktiskt vill sortera och värna lite om miljön. Varför inte ha en dag i kvartalet (och en extradag efter jul - för julgranar) där man helt enkelt kan ställa ut de man vill bli av med på gatan och så kommer en lastbil och hämtar upp det man inte vill ha kvar och kör det till någon grovsopsortering? Det skulle ju spara alla en massa besvär med att åka iväg med skräpet.

Och på tal om skräp och sopor...det är just vad man kan kalla det gäng jag brukade umgås i ibland tidigare! Jag och en vän har helt enkelt blivit dumpade. Inte för att jag egentligen är bitter för det, tycker bara att det är lite dålig stil! Tex så bjöd vi en av personerna på min examensfest, hon kom och hon åt (ganska mycket dessutom!)... sen när hon hade någon form av firande så bjöd hon inte oss. Folk har bevisligen ingen uppfostran och ingen stil! Inte för att jag egentligen är ledsen över att förlora personer med bristande karaktär från mitt umgängesträd, men själva principen stör mig. Att dumpa vänner/kompisar/bekanta utan någon uppenbar orsak är faktiskt ofint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback