Mat och Telenor

Jag är hungrig. Minnet av gårdagens middag mättar lite, igår åt vi svärdfisk och klyftpotatis med en kall limesås. Mycket gott! Efter det avrundades det hela med en sk. prinsessbit (tyckte så synd om min onda rygg att jag ansåg det nödvändigt att köpa med mig två bitar från lokala ICA-butiken). Fredagar blir det lite knasigt med lunchen, oftast blir det inte så ordentlig lunch, jag slutar jobbet vid halv ett och tänker alltid att jag kan ta mig något litet när jag kommer hem och så kan jag spara mig till middagen. Dock blir det nästan alltid ganska långt till middagen och fredagshungern är nästan alltid ett faktum. Lunchen idag utgjordes av några ekologiska riskakor.


110774-10

Hunden och jag tog en långtur i snålblåsten. Var inte alls så skönt och uppfriskande som jag hade tänkt att det skulle vara, men hunden verkade nöjd.

Fick min mobiltelefonifaktura idag, inte alls farligt. Dock blev jag mycket upprörd då det uppdagades att de inte tagit bort en tjänst som jag uttryckligen sagt att jag inte ville ha. Tjänsten SMS-fritt, eller vad den kallas, bjöd de på första tiden och sedan skulle den börja kosta 29 kronor. Eftersom jag inte är någon sms-galning så är tänsten helt onödig för mig vilket gjorde det logiskt att säga upp den när de slutade att bjuda på den. Jag smsar inte för 29 kronor i månaden (förlåt alla som jag kanske egentligen borde smsa mer...). Ringde Telenor och upplyste om det inträffade, de lovade att göra en kreditering på 29 kronor på nästa faktura vilket var vänligt. Eller egetligen var det inte alls vänligt, det var ju rätt självklart! Egentligen borde jag kräva att de krediterade mycket mer, min tid och min irritation har ett pris!

Ikväll ska vi ha
shoeboxkväll och dricka cosmo. Ska bli så trevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback