Pengar

Var och tog ut pengar ikväll. Tydligen betalar jag så ofta med kortet att jag helt glömt hur man gör för att ta ut pengar. Jag hade tänkt att ta ut 200 kr. Istället råkade jag ta ut 2000 kr. Fy vad jobbigt! Det är ju inte ofta man köper något för 2000 kr som man betalar kontant. Får hitta på något bra sätt att spendera dessa besvärliga kontanter. Dessutom stod det en suspekt person vid bankomaten. Ska bevaka mitt konto noga nu, skulle denna märkliga person försöka sno något för mig så kommer jag märka det! Jag förstår inte vilka dessa männsikor är som inte har något bankomatkövett. Hur kan det vara så svårt?! Om man inte vet hur man ska uppföra sig i en viss situation (som att stå i bankomatkö i detta fall) är det lättaste att göra som alla andra skule jag gissa. Att stryka runt och se suspekt ut är inte en bra lösning.

Fick ett mycket tråkigt brev med posten idag. Man borde sluta att öppna brev för de innehåller nästan alltid tråkiga nyheter (som att någon vill ha ens pengar). Detta brev var från CSN, som menade att de nu och under en lång tid framöver kommer vilja ha massor med pengar från mig. De hade dock oartigheten att inte presentera hur mycket av dessa pengar som utgör ränta och hur mycket som är faktiska amorteringar. Fråga är ju om man inte skulle ta och lösa det där lånet så snabbt som möjligt. Tydligen får man inte ens dra av det (som man gör med vanliga lån, eller räntan, eller vad det nu är man drar av....) och jag misstänker att CSNs ränta inte alls är vidare förmånlig. Egentligen tycker jag att jag borde fått betalt av samhället under min studietid, att utbilda sig lönar ju faktiskt samhället! Jag kommer ju dessutom betala tillbaka min utbildningskostnad och mer därtill genom de skatter som dras från min lön varje månad.

Måste kolla upp hur det där med
leaseback fungerar. Verkar rätt intressant som investering faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback