Tid och sniglar

Tänk vad tiden går långsamt när man inte har något att göra. När man har roligt går tiden ofta för fort, när man har ont om tid går tiden ALLTID för snabbt och när man har tråkigt så krälar sekunderna på i snigelfart. Jag misstänker faktiskt att en snigel rent teoretiskt skulle kunna krypa snabbare än sekundvisaren på klockan som sitter här på väggen. Hm...iofs, det beror ju på hur lång visaren är och vilket ställe på den man avser. Sekundvisaren på den klocka jag tittar på håller nog en snitthastighet på ca 0,6 m / minut och då syftar jag på den yttersta delen. Då borde en standardsnigel kunna hålla jämna steg med den väl?! Eller sniglar håller väl inte steg, men den borde kunna slemma på i en hastighet av 0,6 m / min?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback