Vår och blomma

Jaha, idag kom tydligen våren. Vet inte om det var så att våren gjorde ett kort litet besök för att sedan återvända till någon mer sydlig breddgrad där jag gissar att den vanligtvis huserar i januari, men jag hoppas verkligen att den kommit för att stanna. När jag cyklade hem under lunchen idag var det verkligen vår i luften. Solen strålade vårtrevligt, det var inte kallt, det var inte is på gatan (så jag var inte rädd att dö under cykelturen) och jag hörde en fågel som kvittrade. Längtar efter att dra på mig vårjackan från Prada, solglasögonen från samma märke och fälla ner taket på bilen och bara njuta av det första tecknen på att sommaren faktiskt är i antågande!

Syrenerna som växer nere på gården har små gröna knoppar, undrar om bladen kommer snart eller om dessa små värnlösa växtdelar kommer trilla av under nästa snöstorm...hoppas det blir blad!  Vår amaryllis verkar packa ihop och tacka för sig. Den var riktigt fin för några dagar sedan, nu börjar den se mer och mer ledsen ut. Sorgligt vackert på något vis.

Amaryllis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback