Vrede, hårt bröd och korvighet

Ringde till skitdåliga Umeå universitet, egentligen mest för att ondgöra mig över att jag inte fått någon information men även lite för att höra om tider och så. Kvinnan som svarade var väldigt trevlig. Det gjorde det mycket svårare att vara sur på henne, det är svårare att vara sur på trevliga personer. Jag som verkligen hade ställt in mig på att vara sur och skälla. Det är bra med trevliga personer, men samtidigt så måste man ju säga att folk (i detta fall Umeå universitet) inte ska komma undan med att vara skitdåliga genom att vara trevliga! Är fortfarande arg!

Under större delen av mitt liv har jag tyckt illa om hårt bröd. På mitt jobb har vi bara hårt bröd till förmiddagsfikat (utom på fredagar). Första månaderna åt jag det för att det var vad som bjöds. Nu har jag faktiskt börjat uppskatta det hårda, torra och smuliga brödet. Undrar om jag har blivit vuxen nu?

Under hundkursen igår mutade (aka belönade) jag hunden med korv, detta resulterade tyvärr i att mina handskar nu luktar korv. Riktigt illa! Vet inte riktigt hur jag ska få bort korvigheten ur handskarna, men bort ska den för det känns inte så trevligt. Tyvärr så fanns det ju inte något alternativ, utan något på händerna igår hade jag nog inte haft några händer kvar idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback