Avrundning och mitt tv-framträdande fortsätter att förfölja mig...

Tänk att det äntligen är torsdag, bara en halv dag kvar att jobba, skönt!

När jag var ute med hunden efter jobbet träffade jag en tjej jag inte känner, men vi brukar prata några rader med varandra en dag varje vår. Känner inte alls människan, vet inte ens vad hon heter i efternamn. Vi möttes mitt på gatan och blev ståendes en liten stund mellan körbanorna. Först visste jag inte om jag verkligen skulle stanna och prata, det hade ju liksom varit helt ok att bara säga hej och traska vidare. Men nä, så blev det inte. Vi växlade några ord och sedan typ mitt i konversationen (som iofs var rätt död redan från början) så säger hon "Du får ha det så bra då...". Jag vet inte, men det var väl kanske inte den bästa avrundningen jag varit med om, men det var skönt att få gå vidare, jag var hungrig.

När jag precis avslutat min middag ringde det på dörren. Två personer från bostadsrättsföreningen stod utanför dörren. "Vi såg dig på tv tidigare i veckan..." (och så lämnade de över en nyckel och bad mig skriva under något papper - vilket jag antar var själva syftet med deras besök egentligen).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback