BR-Leksaker - ett idiotiskt företag!

Nu går skam på torra land!!! Var just inne på BR-Leksakers hemsida, vad jag fann där var något som fick mig att rysa. Något som går helt emot vad jag anser vara sunda värderingar. Något så urbota puckat att man nästan blir ledsen. Muppföretaget BR-Leksaker har en "Hitta leksaker"-funktion där man börjar med att välja kön, antingen så får man söka på leksaker för pojkar eller för flickor. Att lära barn vad de ska tycka om beroende på vilket kön de har är så otroligt idiotiskt! Är strävan efter mer väldefinierade könsroller något vi verkligen behöver år 2007? Min åsikt är att man ska låta barn ha ett öppet sinne, vill man som flicka leka med leksaker som figurerar under "pojkkategorin" hos BR-Leksaker ska man få göra det utan att någon (som exempelvis tidigare nämnda leksaksaffär) säger åt en att den leksak man vill ha är för pojkar och vice versa. Om det inte vore för att vi hittat en sak som vi funderar på att köpa och ge bort i present hos töntföretaget BR-Leksaker så hade jag absolut manat till bojkott!

Kommentarer
Postat av: yasmine

Håller med dig fullständigt! välkommen till 2000-t!!

2007-07-22 @ 02:12:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback